Meny
Våra tjänster
Låna pengar
Kort och betala
Spara och placera
Pension
Försäkringar
App, internetbank och BankID
Händelser i livet
Sponsring

Viktigt meddelande – Varning för bedrägeriförsök. Just nu får vi indikationer på att kunder har blivit kontaktade via sms och telefon med olika uppmaningar. Logga inte in med BankID, tryck inte på länkarna, ring inte numren i sms:en och skydda dina koder! Vi på sparbanken tar aldrig kontakt med våra kunder på det här sättet. Ta hand om er och var uppmärksamma!

Vi uppdaterar hemsidan

Snart kommer saker se lite annorlunda ut här

Vi vill göra det lättare för dig att hitta på vår hemsida. Därför får den ett nytt utseende i början av december. Vi jobbar med att förenkla menyn, göra det lättare att söka och mycket annat. 

Family and friends having a picnic in the garden

Flytta dina bolån till oss – en närmare och mer personlig bank

Flytta bolånet till din lokala bank!
Den bolåneränta du får hos oss är alltid personlig, och kan därför skilja sig från vårt listpris på bolån.

Våra öppettider i kassan (obokade besök)

Hemsekontoret
Måndagar kl. 10-15
Onsdagar kl. 10-15

Romakontoret
Tisdagar kl. 10-15
Torsdagar kl. 10-15

Övriga tider öppet för rådgivning kontakta oss för att boka tid:
Mail: info@sparbankengotland.se
Telefon: 0498-40 48 65

Vid kontanta insättningar över 5 000 kr behöver du lämna in kvitto eller motsvarande underlag som visar pengarnas ursprung.

Maxbeloppet för kontanta insättningar under våra öppettider uppgår till 10 000 kr. Önskar du sätta in ett större belopp ber vi dig kontakta banken för att boka in en tid.

Varmt välkommen! 

Upp till 2,70% på Sparbankskonto med fria uttag

Sparbankskontot är ett sparkonto utan bindningstid och med fria uttag.

Aktuell ränta
2,10% för saldo understigande 50 000 kr
2,70% från första kronan vid saldo överstigande 50 000 kr

Personlig service 7-20

Du vet väl om att du kan få personlig service och hjälp med många av dina ärenden genom vårt kundcenter som håller öppet alla dagar mellan klockan 7-20 (stängt storhelger och vissa röda dagar).

För att kunna ringa oss behöver du vara ansluten till vår telefontjänst. Du ansluter dig i internetbanken. När du ringer oss identifierar du dig med Mobilt BankID eller PIN-kod. Om du glömt din kod skapar du en ny, även den i internetbanken.

 

Smiling man with headset at customer center

Aktuellt

Ränta på lönekontot!

From 1 augusti höjde vi sparräntorna på flera av våra sparkonton. Samtidigt inför vi 0,25% ränta på privatkonto och ungdomskonto.

Se våra sparkonton




Man waiting at a bus stop

Bli mer Svårlurad

Vi har gått ihop med Sveriges banker för att sprida kunskap och ge konkreta tips på hur du och dina närstående kan skydda er mot bedrägerier.

Betalar du för abonnemang du inte använder?

Få full koll på alla dina abonnemang, medlemskap och prenumerationer och säg upp direkt i appen med kostnadsfria tjänsten Abonnemangshjälpen.

Ungt par håller på och flyttar in i ett nytt hus

Ett lokalare lån börjar ofta med ett samtal

Vi tar alla våra beslut om lån här på ön. Närmare dig och din verksamhet. Det gör att vi ofta kan göra en annan bedömning än andra banker, genom att väga in alla faktorer som gör Gotland lite speciellt. Hör av dig så pratar vi om saken.

Pappa sitter hemma vid köksbordet med en bebis i knät och skriver på en laptop

Börja spara idag - öppna ett fasträntekonto

Vi erbjuder fasträntekonto med löptider från 3 månader upp till 5 år. Du kan själv öppna detta i Internetbanken (ej i bankappen) eller kontakta våra kontor om du vill ha hjälp. 

Sponsring - ett sätt att betala tillbaka till Gotland.

Vi stöttar det gotländska samhället, bland annat genom att sponsra olika initiativ och verksamheter som har svårt att få finansiering på annat sätt. Driver du en sådan verksamhet? Eller känner du till någon? Tipsa oss!

Bonde med blå keps och blårutig skjorta står utomhus framför en kohage

Är du orolig för din eller ditt företags ekonomi?

Vi finns här om du behöver någon att prata med när det gäller din privatekonomi eller ditt företags ekonomi. Kontakta oss i god tid så har vi större möjlighet att hjälpa 

Därför ställer vi frågor om dig och din ekonomi

Lagen om penningtvätt ställer krav på att banker och andra finansiella bolag har god kunskap om sina kunders ekonomi och affärsrelation. Vi som bank har också skyldighet att löpande följa upp att informationen vi har är aktuell. Därför ställer vi frågor när du besöker ett bankkontor eller per brev, i internetbanken och appen.

Varning för bedragare - falska samtal, sms och mejl

Bedrägeriförsök blir tyvärr allt vanligare. Bedragarna kan uppge sig vara från empelvis finansinstitut, myndigheter, banken eller andra organisationer. Var observant och lägg på luren om du anar oråd. Öppna inte mejl eller sms från okända avsändare eller klicka på länkar som du inte vet vart de leder. När banken (vi) ringer upp våra kunder begär vi ALDRIG att du som kund ska identifiera dig. Det innebär att du som kund inte i något fall ska lämna ut personnummer, ev koder eller Bank-ID till den som ringer.

Har du lämnat ut koder, kort- eller kontouppgifter eller misstänker att du blivit utsatt för ett bedrägeri? Kontakta banken på telefon eller besök närmaste bankkontor.

 

För oss är Gotland världens mittpunkt.

Sparbanken Gotland är en annorlunda bank. Vi är nämligen den enda banken i världen som bara finns på Gotland. Därför kan vi inte bara hjälpa dig att förenkla din privatekonomi eller ditt företagande. Vi är dessutom experter på allt som gör livet här lite speciellt. Vi är den enda banken som låter vinsten stanna på ön.

 

Välkommen till Sparbanken Gotland.